diumenge, 18 de novembre del 2007

Sils exigeix a Renfe un pas subterrani a l'estació perquè els usuaris no travessin la via


Reclama als pobles veïns que se sumin a la demanda.


L'Ajuntament de Sils exigeix a Renfe que construeixi un pas subterrani a l'estació perquè els usuaris puguin anar d'una andana a l'altra sense haver de travessar per la via, amb el perill que això comporta. S'ha demanat suport als pobles veïns –l'estació l'utilitza gent de tota la comarca– per fer front comú davant la poca receptivitat que fins ara ha demostrat Renfe.

L'alcalde de Sils, Martí Nogué (Independents de Sils-PM), sosté que fa temps que s'intenta negociar amb Renfe i amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques perquè es faci aquest pas subterrani. «De moment cap dels dos organismes ha mostrat massa receptivitat per executar-lo i és per aquest motiu que reclamem el suport dels municipis veïns per així tenir més força per aconseguir allò que reivindiquem», segons Nogué.
Per l'alcalde, la situació actual no es pot perllongar. Els usuaris que han d'agafar un tren que para a l'andana contrària de la que hi ha l'estació estan obligats a travessar la via. «Els usuaris han de tenir seguretat», exigeix l'alcalde. Afirma que municipis com Flaçà ja han encarrilat una solució d'aquesta situació tan perillosa pels usuaris. «I Sils, que és una de les estacions amb més activitat de la demarcació, també necessita aquesta actuació», va dir. El cert és que per Sils hi passen més de 400.000 viatgers a l'any, la majoria dels quals provenen de municipis veïns.

MOCIONS DE SUPORT Tal com va explicar Nogué, s'ha fet arribar una moció a les poblacions veïnes a favor de la construcció d'aquest pas subterrani. Riudarenes, per exemple, ja hi ha votat a favor. I en el ple de Santa Coloma de demà també s'hi ha incorporat l'esmentada moció.
REIVINDICACIONS Aquesta no és la primera reivindicació que fa l'Ajuntament de Sils en relació a l'estació. Durant anys van estar lluitant perquè Renfe impulsés un projecte de remodelació de l'edifici, que va estar molt de temps amb una tela de protecció ja que es desprenien trossos de la façana. La remodelació es va fer ara fa quatre anys. Una altra lluita s'ha centrat en demanar més vagons als trens i més freqüències de parades.