Demà s'inaugura el desdoblament entre Fornells i Caldes de Malavella, on van començar les obres el març del 2004
El desdoblament de l'N-II entre Fornells i Caldes per fi s'obrirà al trànsit demà. Han estat gairebé quatre anys d'obres per fer tan sols 8,34 quilòmetres d'autovia. Quatre anys en què aquesta carretera ha estat un autèntic caos circulatori, amb canvis i desviaments constants, mala senyalització i cues interminables a les hores punta. Quatre anys en què no s'ha fet cas de les reiterades peticions dels alcaldes de la zona de fer gratuïta l'AP-7 entre l'aeroport i Girona durant les obres. I tot just s'inauguren dos trams –Fornells-aeroport i aeroport-Caldes–. Les obres entre Caldes i Sils fa poc que han començat i les de Maçanet a Sils estan a punt d'adjudicar-se. Més retard hi ha de Maçanet a Blanes i de Girona a la frontera francesa, on encara no hi ha projecte constructiu.
El 4 de març del 2004, en plena campanya de les eleccions al Congrés, el llavors secretari d'estat d'Infraestructures, Benigno Blanco (PP), va col·locar la primera pedra del desdoblament de l'N-II entre Fornells i l'aeroport. Aquell dia, Blanco es vanagloriava que les obres estarien acabades al cap de dos anys. I n'han passat gairebé quatre.
Demà, segons ha informat la Subdelegació del Govern de l'Estat a Girona, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, farà la inauguració dels primers dos trams de carretera desdoblats. Que, de fet, solucionen ben poc la circulació a l'N-II, ja que la resta de traçat gironí –de Caldes a Blanes, pel sud, i de Girona a la frontera francesa, pel nord– tardarà encara força temps a estar acabat.
Durant aquests quatre anys, les reivindicacions dels alcaldes afectats (Riudellots, Vilobí, Caldes, Maçanet i Sils) han estat contínues. Sobretot aquests dos darrers anys, en què s'ha treballat en el terreny amb més intensitat que no pas al principi. Els plens dels respectius ajuntaments han aprovat diverses vegades mocions per reclamar la gratuïtat de l'AP-7 entre Maçanet i Girona sud mentre duressin les obres. Mai s'ha posat en pràctica. També s'han queixat diverses vegades de la falta de seguretat als trams on s'estava treballant: mala senyalització dels desviaments, poca il·luminació i traçats que semblaven un scalextric a mida real.
AFECTACIONS
El traçat del desdoblament que s'inaugurarà demà transcorre paral·lel a l'antiga N-II. Entre les afectacions més destacades hi ha l'enderrocament de diverses cases. A Caldes de Malavella, per exemple, es va tirar a terra la masia de Can Geli i es va haver de traslladar de lloc un freixe centenari. A Riudellots també van enderrocar-se algunes cases i una gasolinera. S'ha construït un nou pont que connecta el nucli de Franciac amb uns masos i un camp de golf que hi ha a l'altre costat de la carretera. I també ha estat necessari ampliar el pont que passa per sobre de la rotonda que distribueix el trànsit cap a Riudellots i l'aeroport. La inversió ha estat d'uns 35 milions.
INVERSIÓ PEL 2008
En els pressupostos de l'any que ve, l'Estat preveu invertir 37 milions en la resta de trams per desdoblar: Caldes-Sils (16,9 milions) i Sils-Maçanet (14,7 milions). També hi ha partides per fer els projectes de Maçanet a Tordera (100.00 euros) i els trams compresos entre Girona
Vilaweb-El Punt