dilluns, 11 d’agost del 2008

El Govern advoca per una nova línia de Rodalies entre Girona i Maçanet


La freqüència de trens en hora punta fins a Maçanet-Massanes seria d'un cada 30 minuts

El Govern de la Generalitat advoca per la creació d'una nova línia de Rodalies a les comarques de Girona i que uneixi la ciutat de Girona amb l'estació de Maçanet-Massanes amb un tren cada 30 minuts a l'hora punta, un dels objectius que estableix l'executiu català al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, actualment en fase de tramitació.
Així ho va explicar el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en una pregunta parlamentària per escrit formulada pel diputat de CiU Benet Maimí.
En la pregunta, el diputat nacionalista va demanar informació a la Conselleria sobre quins són els motius del Govern per "no incrementar la freqüència de passada del servei ferroviari entre Barcelona i Maçanet de la Selva per la costa", que és l'anomenada línia C1 de la xarxa barcelonina de Rodalies gestionada per la companyia Renfe.
El Govern va recordar que aquest tram -que va ser la primera línia ferroviària que va néixer a la Península ibèrica, el 1848, i que llavors unia Barcelona i Mataró, promoguda per l'empresari "indià" Miquel Biada- té doble via entre Barcelona i Arenys de Mar.
El "condicionant" que limita la capacitat del tram és que, a partir d'Arenys de Mar no hi ha via doble, sinó única, "motiu pel qual és preferible que els trens amb origen o destí Girona circulin per la línia de l'Interior", el que és el mateix, la línia que surt de l'estació de Sant Andreu Comtal de Barcelona travessant el Vallès Oriental, i que també arriba a Maçanet-Massanes, on continua fins a la ciutat de Girona.
"Donada la limitació de la capacitat infraestructural, els serveis ferroviaris existents a la línia de la costa van orientats a servir la mobilitat entre Barcelona i el Maresme, que concentra el gruixut de la demanda", va argumentar el Govern.
Diari de Girona