dilluns, 10 de novembre del 2008
Les obres de la N-II de Maçanet a Caldes, endarrerides 3 anys després d´adjudicar-se
Les obres de desdoblament de la N-II entre Caldes i Maçanet de la Selva van pel mateix camí que els treballs del tram precedent (Fornells-Caldes) en què per construir poc més de vuit quilòmetres es va tardar quatre anys. L'Estat va adjudicar el desdoblament entre Caldes de Malavella i Sils el 16 de març de 2006 i la previsió és que acabi a finals de 2009. L'altre sector, entre Sils i Maçanet, es va adjudicar una mica abans, el desembre de 2005, i està previst acabar-lo a finals de 2010. Fins ara no s'ha asfaltat cap quilòmetre en aquesta part de la carretera.
Si es complís el calendari, hauran passat tres anys i mig des de l'adjudicació fins a la inauguració pel que fa al primer tram i cinc anys pel que fa al segon, per un total de quasi nou quilòmetres. Els treballs avancen molt lentament i en un dels dos sectors (Sils-Maçanet) estan completament aturats des de fa dos mesos. L'altra cara de la moneda és la continuació de la carretera entre Sils i Caldes de Malavella, on les màquines treballen dia i nit, tot i que tampoc es veu que hagin avançat espectacularment.
En el sector on s'està treballant es veu com les màquines construeixen algunes de les infraestructures necessàries com els ponts i els passos soterrats. Pel que fa a l'altre tram, només es poden veure els terrenys completament aplanats.
Els ajuntaments afectats pel tram d'obres aturat no saben "oficialment" per què es van paralitzar els treballs. D'altra banda, el Ministeri de Foment tampoc va respondre a les trucades de Diari de Girona per esclarir-ho. L'alcalde de Maçanet de la Selva, Alfons Soms, va explicar que la setmana que ve té previst desplaçar-se a Barcelona per saber què està passant.
Segons va comentar Soms, "va haver-hi problemes entre la UTE constructora i el Ministeri de Foment sobre la valoració del projecte". Sembla ser que les incorporacions al projecte inicial van fer encarir el pressupost i que l'empresa es nega a continuar els treballs si no se li garanteix el pagament.
En canvi, l'alcalde de Sils, Martí Nogué, dubta que el motiu de l'aturada de les obres sigui l'augment del cost que suposadament van significar les al·legacions que es van presentar. Per exemple, des del consistori de Sils van demanar recuperar un camí públic que comunicava el municipi amb Vidreres i que es va perdre fa anys amb la construcció de les noves infraestructures. El projecte definitiu es planteja ara aquest camí salvant la N-II, o ara denominada A-2, amb un pas soterrat .
Tanmateix, el comunicat de Foment del moment en què es van adjudicar les obres afegeix que es preveu l'execució de vies de servei i reposició de tots els camins veïnals a finques particulars que resultin afectats per les obres.
El traçat de la nova A-2 entre Maçanet i Sils recorrerà 4,73 quilòmetres i part del traçat resseguirà la calçada actual de la N-II. Es tracta del tram a les comarques gironines abans del polèmic desdoblament de Blanes i Tordera.
http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008111000_21_297298__TEMA-DEL-DIA-obres-entre-Caldes-Maanet-tenen-tram-asfaltat-tres-anys-despres-ladjudicacio