El Servei de Gestió Tributària del Consell Comarcal de la Selva, que efectua la gestió i la recaptació de tributs locals per delegació de la majoria dels ajuntaments de la comarca, posa a l’abast de la ciutadania i les empreses d’aquests municipis nous tràmits a la Carpeta Ciutadana, el seu canal d’atenció personalitzada permanent a través d’Internet. Aquest servei permet realitzar una sèrie de consultes i tràmits de l’àmbit de la gestió tributària a qualsevol hora, des de qualsevol lloc, sense desplaçaments, cues ni trucades. Fins ara, es podien consultar dades personalitzades sobre els tributs municipals, tramitar domiciliacions bancàries, modificar dades personals, obtenir certificats de pagament sense cap cost i descarregar documents de pagament en període voluntari, entre altres consultes i tràmits.
A més d’aquestes consultes i tràmits, des del mes d’octubre del 2008 s’ha incorporat:
Pagament telemàtic dels deutes que estan en període voluntari, a través de diverses modalitats (targeta de crèdit, etc.)
Simulacions de càlcul de l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua)
Simulacions de càlcul i autoliquidacions d’altes de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica
I a partir d’ara, la ciutadania i les empreses també podran sol•licitar l’alta a Carpeta i una clau d’accés als ajuntaments, mitjançant un formulari de sol•licitud, i en pocs dies hi podran recollir la clau esmentada i la normativa d’utilització. Per a més informació sobre la Carpeta Ciutadana es pot consultar www.selvatributs.cat/carpeta, o bé trucar al 902 010 027.