dimecres, 8 d’octubre del 2008

Paralitzen el desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet perquè l'obra s'ha encarit


Les obres de desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet estan aturades des de fa uns dies perquè l'obra s'ha encarit. El motiu ha estat la incorporació de les modificacions proposades pels pobles afectats –Sils, Vidreres i Maçanet– després que el projecte ja estigués aprovat i adjudicat. L'obra tenia un pressupost de 23,3 milions d'euros, però, segons ha pogut saber aquest diari, amb aquests canvis s'ha apujat un 20%. Foment i l'empresa adjudicatària (la UTE formada per Copcisa i Marcor Ebro) negocien la manera de resoldre aquest dèficit econòmic. Algunes fonts apunten que Foment no té partida pressupostària per fer-hi front i que l'empresa es nega a reprendre els treballs si no hi ha una solució. Ni Foment ni la subdelegació del govern estatal a Girona van voler fer declaracions.

L'empresa Copcisa va confirmar ahir que les obres estan aturades, però no va voler donar més detalls sobre els motius. Aquest contratemps pot provocar un retard encara més important del que ja hi havia: les obres van començar aquest mes d'abril, dos anys més tard del que estava previst, ja que es van afegir al projecte les modificacions sol·licitades per Maçanet, Vidreres i Sils. Per exemple, s'ha inclòs una rotonda a l'altura del Club Margarita que enllaçarà amb el nou polígon de Maçanet; es protegirà la torre de Cartellà, situada a peu de carretera, al terme de Maçanet, construint un fals túnel i enfonsant nou metres la nova carretera; es desplaçarà el vial de serveis de la futura A2 per no afectar tant greument el pla de Vidreres, i s'ha acceptat la millora de camins veïnals.

Aquestes incorporacions es van fer un cop el projecte ja estava aprovat i adjudicat. En concret, l'adjudicació es va fer el febrer del 2006, però les negociacions entre Foment i els municipis i la posterior reforma del projecte van provocar aquest retard.Segons ha pogut saber aquest diari, l'adjudicatària i Foment estan negociant la manera de resoldre aquest dèficit econòmic que s'ha generat. De moment, l'empresa no ha decidit abandonar definitivament les obres, segons han informat algunes fonts, però tampoc estaria disposada a reprendre els treballs si abans no es consensua un acord. El problema seria que Foment no disposa de capital per afrontar aquest 20% de diferència en el cost del projecte.

Els alcaldes estan indignats perquè no n'han estat informats i reclamen que els treballs es reprenguin aviat

Els alcaldes de Sils, Vidreres i Maçanet es van mostrar ahir sorpresos per la paralització de les obres del tram Sils-Maçanet. Recriminen a Foment que no els hagi informat d'aquest contratemps i exigeixen explicacions. Al seu parer, l'obra no pot acumular més retards, i demanen que es reprengui tan aviat com sigui possible. Així mateix, reclamen que Foment els faci arribar el projecte definitiu, ja que els han acceptat els canvis proposats, però encara no els han vist reflectits en paper.

«Requerirem immediatament informació a Foment per saber quan es reprendran les obres», va afirmar l'alcalde de Maçanet, Alfons Soms (PSC). Segons deia, es pot generar un retard important si no es troba una solució a aquest dèficit econòmic, i va reclamar a les parts que arribin aviat a un acord. Soms també es va queixar que Foment no els hagués enviat el projecte definitiu de l'obra. «Els l'hem demanat diverses vegades. Ens han mostrat les propostes sobre la taula, però no tenim a les nostres mans la documentació definitiva», va dir.

Per la seva banda, l'alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS-PSC), es mostrava sorprès per la notícia. «Serà un retard molt important. Com a mínim ens podrien dir què ha passat i quins terminis hi ha. Després de tants anys esperant aquesta carretera, estaria bé que ens donessin un xic d'informació», deia indignat.

Finalment, l'alcaldessa de Vidreres, Ruth Rosique (PSC), va reiterar que tampoc no sabia res de la paralització de les obres. «No ens han donat cap mena d'explicació. Seria bo que aquesta situació no es perllongui gaire temps, ja que seria molt negatiu, un altre retard en el projecte», va declarar.
El tram Sils-Maçanet té una longitud de 4,7 quilòmetres. Comença poc abans de l'enllaç de Sils (a l'altura de l'hostal Rolls) i arriba fins a l'altura de la urbanització Terrafortuna, més enllà de la torre de Cartellà. Els alcaldes fins ara estaven molt satisfets perquè s'havien consensuat canvis i modificacions en el projecte. Com a exemples, es farà un accés nou a l'altura del Club Margarita que permetrà accedir al futur polígon de Fontanilles, es garanteix la connexió entre la urbanització Montbarbat i el nucli de Maçanet, separats per l'N-II, i s'enfonsarà la carretera i es construirà un fals túnel per protegir la torre de Cartellà, a Maçanet, considerada bé patrimonial d'interès nacional. A Vidreres, es desplaçarà el futur vial de serveis, que passarà ben arran de la masia can Dexeus i la gasolinera d'aquest sector, per no afectar el pla de Vidreres, i es milloraran diversos camins veïnals.

El Punt