dilluns, 18 de maig del 2009

L´Estat ja té llest el nou projecte de la N-II de Sils a Maçanet set mesos després


Aquest tram està aturat pel seu sobrecost i es preveu tornar a
licitar en breu perquè a finals d'any puguin reiniciar-se els treballs.
Aquesta setmana s'han iniciat treballs de reasfaltatge de la N-II de Sils a Maçanet de la Selva. Es tracta d'unes obres de condicionament de la via, previstes mentre durin les obres de desdoblament de la futura A-2, que en aques tram -vegin imatge al fons- encara es troben aturades. Abans d'aquests treballs, també se n'han realitzat en un altre tram que va a Tordera.


El Ministeri de Foment té el nou projecte de la futura autovia A-2 entre els municipis de Sils i Maçanet de la Selva sobre la taula però encara no s'ha donat a conèixer als ajuntaments afectats (Sils, Maçanet de la Selva i Vidreres) ni tampoc ha arribat a la Subdelegació del Govern a Girona, assegura l'assessor de la subdelegació Martí Palahí.
Aquesta nova proposta de Foment arriba set mesos més tard que les obres de desdoblament de la N-II -futura A-2- d'aquest tram selvatà s'aturessin per un sobrecost de les obres, que va desembocar en què l'adjudicatària Copcisa abandonés els treballs que s'havien iniciat en aquest territori i va provocar que l'Estat optés per refer de nou el projecte de tot aquest sector.
Tot i que no es coneix com serà el nou desdoblament de l'autovia, el que sí va avançar Palahí és que en breu es preveu posar a licitació i adjudicar les obres de desdoblament i que la intenció de l'Estat és reiniciar els treballs el més aviat possible, abans de finals d'any.

Informació als ajuntaments
Mentre els treballs resten encara aturats, tècnics del Ministeri de Foment s'han entrevistat amb els ajuntaments afectats per escoltar les seves demandes així com explicar-los alguns dels canvis que s'introduiran en aquest nou traçat. De fet, una de les coses que va avançar l'Estat en una compareixença pública el gener, és que el nou projecte inclourà més demandes dels ajuntaments afectats que les que s'havien previst en el primer projecte.
Pel que fa al cost d'aquest tram, en un inici s'havia pressupostat en 23,34 milions d'euros però llavors, es va incrementar de tal manera -no s'ha fet pública mai la diferència en el cost inicial i el final- que l'adjudicatària va otpar per deixar els treballs a mig fer.
Ara amb el nou projecte es preveu una nova xifra però, de moment es desconeix.
Pel que fa a l'últim tram de la futura autovia A-2, el que va de Maçanet de la Selva fins a Tordera i que té 11 quilòmetres de longitud, va sobre el temps establert, va assegurar el representant de la Subdelegació i que per tant, a partir del segon semestre d'aquest any es preveu veure-hi ja màquines treballant. Es tracta de l'últim sector per iniciar els desdoblament i també el més complicat a causa de a l'orografia.

http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2009051800_3_332894__Comarques-Manteniment-Reasfaltatge-Selva