dimarts, 6 de maig del 2008
ACTA DE SESSIÓ DE PLE: 6 DE MARÇ DEL 2008
Proposta estudi mobilitat i circulació viària
En data 22 de febrer de 2008 i amb registre d’entrada núm. 659, ICV-EUiA-EPM presenta moció per fer un estudi de mobilitat i circulació viària.
Fets:
Atès el creixement de la població i el major nombre de vehicles que circulen i aparquen a Sils.
Ateses les característiques pròpies del nostre municipi i les limitacions que imposa l’actual estructura viària municipal.
La Comissió Informativa de Planificació del 4 de març de 2008 va dictaminar desfavorablement.
Es proposa al Ple de l’Ajuntament l’adopció del següent
La realització, durant 2008, d’un estudi de vialitat i mobilitat a Sils per millorar les condicions actuals tant dels vianants com del trànsit rodat.
Aquest projecte hauria d’incloure, entre d’altres qüestions:
Estudi de zones per vianants i camins veïnals municipals que comuniquin de forma segura tots els nuclis del poble: Mallorquines, Vallcanera, Les Comes, King Park, barri de la església.
Estudi de circulació rodada que contempli la possibilitat, segons el trànsit, de sentits únics.
Estudi d’instal·lació de semàfors en les entrades al poble, que obliguin a reduir la velocitat dels vehicles (velocitat controlada per radar).
Estudi d’instal·lació de semàfors en els principals creuaments de la carretera, que facin més fàcil i segura la relació i comunicació entre els diferents barris. A tall d’exemple:
- A la corba del C/ Major - Avinguda Costa Brava, per facilitar un accés més segur a l’estació i alhora aconseguir una disminució de la velocitat dels vehicles a la zona.
- A la cruïlla davant la farmàcia, a les quatre cantonades. A la cruïlla davant l’Ajuntament, també a les quatre cantonades.
- Davant la gasolinera. Semàfors amb botó a tots els indrets que ara són llocs de pas de vianants (pas zebra).
- Elevació del paviment en tots els passos de vianants del poble.
Estudi del carrer Mossèn Cinto, en el tram de l’escola, per a la instal·lació de barreres de pas elevables als dos extrems del carrer, que bloquegin el trànsit només durant les hores d’entrada i sortida de la mainada.
Estudi de la realització d’una rotonda d’accés a la Urb. Mallorquines, evitant haver de fer un rally entre les rotondes actuals, augmentant de forma innecessària el trànsit a la zona.
Estudi per a millorar la carretera d’accés a Vallcanera i garantir-ne la màxima seguretat.
Debat :
Alberto Miralles: explica la seva proposta i manifesta que l’exposarà sota tres arguments:
1) Que recentment s’ha adjudicat el projecte de la Gi-555, la qual cosa planteja un de la mobilitat dins del poble;
2) que s’han incrementat els habitants de la nostra població, superant el 5.000 habitants, això vol dir més cotxes amb la problemàtica queaixò comporta, i
3ª) l’augment dels habitatges a l’altra costat de la carretera C-63.
Per tot això, caldria un estudi de mobilitat i recorda que el programa electoral d’IdS-PM ja portava tota una sèrie de mesures en relació a aquest assumpte. En síntesi caldria fer un estudi de mobilitat de les persones i vehicles per adoptar les mesures que calguin.
Ma. Josep López: té entès que en el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal ja compta amb un estudi de mobilitat.
Alcalde: no només el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal ha de contemplar aquest estudi de mobilitat, sinó que ha estat encarregat expressament, i en breu ens donaran a conèixer les seves conclusions. Recorda que el proper dilluns hi ha convocada una reunió per tractar del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal.
Ma. Josep López: davant d’aquesta qüestió no entén com ICV-EUiA-EPM demana que es faci l’estudi, quan aquest estudi ja està encarregat i sembla ser, que fet.
Francisco Anoro: li sap greu que el grup ICV-EUiA-EPM continuï amb aquesta proposta quan el grup d’AMS-AM i l’Alcalde estan dient el que s’acaba de sentir, La qüestió no és fer propostes siguin les que siguin, cal no perdre el temps. Si hem de gastar els diners, ho hem de fer adequadament. Ja li va comentar a l’Alcalde en la Comissió informativa que sinó hi havia la confirmació de l’encàrrec d’aquest estudi, votaria a favor de la proposta.
Carles Taberner: el projecte de la Gi-555 ja contempla l’estudi de mobilitat i el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal com s’ha dit, ha d’incorporar el seu corresponent. Està d’acord amb que es presentin iniciatives, però que siguin congruents i necessàries, que no ens facin perdre el temps.
Alberto Miralles: aquestes propostes han estat presentades el dia 22 de febrer i si algú tenia alguna cosa a dir, ho podia haver fet els dies posteriors. Clarifica que aquesta proposta demana un estudi de mobilitat pel 2008, que si està demanat, perfecte, si està complert millor, sinó, s’haurà de completar. Si el del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal està ben fet, res a dir, ja estaria fet.
Votació :
Per cinc vots a favor d’ICV-EUiA-EPM i CiU, dues abstencions d’AMS-AM i
quatre en contra d’IdS-PM s’aprova aquest acord.