Així ho ha manifestat en la roda de premsa de presentació de la campanya En català per molts motius, En català per molt bones raons.
La Cambra ha editat carpetes, díptics i blocs de notes adreçats a les empreses comercials i turístiques en els quals s’aconsella que dependents i cambrers utilitzin la llengua catalana com a valor afegit al servei que donen al client.
De cara al treballador, fer-li aprendre el català és una forma de demostrar-li que una empresa determinada desenvolupa polítiques de cohesió social i es preocupa d’incorporar el col·lectiu immigrant a la societat que l’acull, i li fa veure que si sap aquesta llengua tindrà moltes més facilitats per prosperar a la feina.
De cara al client català, atendre’l en la seva llengua aporta elements importants de fidelització, ja que dóna proximitat a la relació comercial i, a la vegada, tal com s’explica a l’argumentari del díptic explicatiu de la campanya, col·labora a fer respectar el marc polític i social de la Unió Europea, en el sentit que subratlla els beneficis de la multiculturalitat i la diversitat dels seus pobles.
Aquesta campanya ha estat organitzada amb el suport i la col·laboració de la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i del Consorci per a la Normalització Lingüística. El material editat s’enviarà a les associacions empresarials per tal que el facin arribar als seus associats i també es lliurarà directament a les empreses interessades