dimarts, 19 de febrer del 2008

Programa PROFIT


Un total de 200 cursos busquen millorar la qualitat en el servei de la restauració i garantir l'atenció al client en català


La Secretaria de Comerç i Turisme coordina el programa PROFIT de millora de la qualitat en el servei de la restauració. El Programa està orientat a la formació i reciclatge de personal en el sector de la restauració per atendre i satisfer millor les necessitats de la clientela.

El Programa per a la Restauració Orientat a la Formació Integral dels Treballadors (PROFIT) es planteja com un curs de formació contínua per al personal sense formació específica en atenció al cient i servei d'hostaleria i amb pocs coneixements de català.
El curs consta de 20 hores lectives, 10 de les quals dedicades a qualitat de servei i atenció al client i les altres 10 a vocabulari i recursos lingüístics. Un cop superat el curs, l'alumnat haurà incorporat les següents habilitats:

* Tècniques de muntatge i preparació del servei bàsic en hostaleria.

* Tècniques de servei bàsic en hostaleria.

* Habilitats comunicatives: saludar els clients en català i entendre les seves demandes bàsiques així com les seves reclamacions i queixes més habituals.

* Dominar els continguts de la carta o del menú diari

El nombre d'alumnes per curs no superarà en cap cas les 20 persones i el mínim establert serà de 10, tret del cas que 6 treballadors d'una mateixa empresa sol·licitin fer el curs. La superació del curs donarà dret a la certificació de les competències assolides per part de la Secretaria.

Durant el mes de març es realitzaran 10 proves pilot a tot el territori (Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Manresa, Tortosa, Sabadell, Lloret de Mar, Castelldefels, Caldes de Montbui) i a partir del mes de maig s'iniciarà el desenvolupament definitiu del programa. Al llarg del 2008 es preveu realitzar 200 edicions del curs que beneficiaran aproximadament a uns 2.500 cambrers i cambreres.