Es farà un ramal que connectarà la línia principal amb la capital de la Selva
L'eix transversal ferroviari, que unirà Lleida i Girona, inclourà una estació a Santa Coloma, tal com havia reclamat reiteradament l'Ajuntament d'aquest municipi. La Generalitat ha decidit que no variarà el recorregut de la línia principal, que passa allunyada de Santa Coloma, però es farà un ramal que anirà a parar a una nova estació, que se situarà entre el polígon Mas Llorenç i la urbanització Santa Coloma Residencial. L'alcalde, Antoni Solà, creu que la proposta és molt positiva.
Tal com va explicar el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, les negociacions que s'han dut a terme les darreres setmanes amb l'Ajuntament de Santa Coloma han culminat amb un acord que satisfà les dues parts. En un principi, l'Ajuntament proposava una modificació del traçat perquè aquest passés per Santa Coloma i s'hi pogués fer una estació. La Generalitat va descartar aquesta possibilitat en un primer avantprojecte del traçat i ho va justificar dient que no es faria estació a Santa Coloma perquè estaria molt a prop de la prevista a l'aeroport, i en un tren d'alta velocitat com aquest no estaria justificat
Finalment, la Generalitat ha decidit acceptar parcialment la petició de Santa Coloma. Així, es mantindrà el recorregut de la línia principal però s'inclourà un ramal que connectarà amb una estació situada entre el polígon Mas Llorenç i la urbanització Santa Coloma Residencial. No obstant això, no s'ha concretat amb exactitud el lloc, ja que per aquesta zona també hi ha de passar la variant que connectarà la carretera de Sils amb la d'Anglès, i cal coordinar tots dos projectes.
L'alcalde, Antoni Solà (CiU), s'ha mostrat satisfet per aquesta resposta de la conselleria. «Havíem presentat una al·legació, que s'ha concretat en aquesta solució. Ara ja podem dir que, si es fa l'eix transversal ferroviari, Santa Coloma tindrà estació», va manifestar Solà.
PARAL·LEL A L'EIX VIARI Amb l'eix transversal ferroviari es pretén unir Lleida i Girona, i serà una línia mixta per al trànsit de passatgers i de mercaderies, d'ample internacional i dissenyada perquè els trens puguin arribar als 250 quilòmetres per hora i els de mercaderies, a 120. El recorregut en bona part serà paral·lel a l'eix viari i el tren circularà subterrani en bona part del traçat per les comarques gironines. El projecte inclou una estació a l'aeroport, que connectarà amb la línia del TAV per arribar fins a Girona. La previsió de la Generalitat és tenir un pla director de l'obra a final d'aquest any.
EL PUNT