L'actuació costa més de 23 milions i es pretén acabar el 2009
Les màquines ja treballen aplanant part dels terrenys per on haurà de passar la futura N-II desdoblada que s'anomenarà A-2 o bé autovia del nord-est- en el tram que correspon als termes municipals de Maçanet de la Selva, Vidreres i Sils. Es tracta del tercer tram a les comarques gironines abans d'acometre el polèmic desdoblament de Blanes i Tordera; en el qual treballa Foment actualment i que té diversos contenciosos de l'Ajuntament de Blanes en contra.
Les obres del tram Maçanet-Sils es van adjudicar a principis de febrer del 2006, però Foment no va fer públic ni la data d'inici dels treballs, ni el temps d'execució de l'obra. Mentrestant, les obres del tram entre Sils i Caldes de Malavella, que es van adjudicar després -a principis d'abril de 2006- ja fa temps que caminen. Fonts de diverses administracions han atribuït el retard a problemes entre Foment i les dues empreses que, sota la fórmula d'unió temporal (UTE), van rebre l'encàrrec de realitzar les obres.
A tenor d'aquests conflictes, l'UTE formada per Copcisa SA i Marcor Ebro SA no s'estaria fent càrrec actualment d'aquests treballs, sinó que ho faria Copcisa en solitari. Es tracta d'una obra que en el moment de la seva adjudicació es va pressuposatar en 23.3390.145 euros, i es pretén acabar durant l'any 2009. Ni el Ministeri de Foment ni les empreses no ha volgut esclarir les demandes d'informació d'aquest diari sobre aquests treballs.
Eliminar revolts
El traçat de la nova A-2 entre Maçanet i Sils recorrerà 4,73 quilòmetres i tindrà en compte la construcció d'un pont de vigues a la finca de Can Castellà (Maçanet), la remodelació de l'enllaç amb la C-35 (la carretera que porta a la Costa Brava), que també dóna entrada a l'AP-7; i el manteniment de l'enllaç amb la carretera de Santa Coloma de Farners (la C-63) a l'alçada de Sils. Part del traçat resseguirà la calçada actual de la N-II i en alguns punts, per tal d'eliminar revolts, l'eix de la nova calçada es desplaçarà cap al cantó mar. Hi haurà dues calçades de set metres d'amplada que tindran dos carrils per cada sentit, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior que resseguirà la mitjana d'un metre o un metre i mig.
El comunicat de Foment del moment en què es van adjudicar les obres afegeix que es preveu l'execució de vies de servei i reposició de tots els camins veïnals a finques particulars que resultin afectats per les obres.
Diari de Girona